Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organizacja imprez sportowych jako sposób budowy marki turystycznej miasta Krakowa na przykładzie wyścigu kolarskiego Tour de Pologne

Tytuł:
Organizacja imprez sportowych jako sposób budowy marki turystycznej miasta Krakowa na przykładzie wyścigu kolarskiego Tour de Pologne
The 2014 Tour de Pologne final stage in Kraków as an example of tourism brand building through sport event organization
Autorzy:
Paruch, Piotr
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Katedra Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
wydarzenie sportowe
sports event
Tour de Pologne
tourism brand
Kraków
marka turystyczna
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pl/legalcode
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/36763  Link otwiera się w nowym oknie
http://www.turystyka.uj.edu.pl/organizacja-i-marketing-imprez-sportowych-mos-2014  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Mass sports events attract the attention of many people from outside the region. The effective media coverage of such an event may be a valuable support in building a tourism brand of the region. The aim of this study was to investigate whether a sports event, such as the cycling race Tour de Pologne, helps build tourist brand of Krakow. To this goal a method of diagnostic survey among cycling fans on the last stage of the Tour de Pologne 2014 in Kraków has been applied. The results indicate while the event is an effective tool when it comes to the promotion of the city as a tourist destination, it does not create an image of a city of sports for Kraków.

Wydarzenia sportowe odbywające się w miastach potrafią przyciągnąć uwagę wielu osób przyjeżdżających w celach turystycznych. Za pomocą medialnego przekazu można wykreować markę turystyczną miasta, dzięki której miasto może odwiedzać coraz więcej osób. Celem niniejszej pracy było zbadanie czy impreza sportowa, taka jak wyścig kolarski Tour de Pologne, jest w stanie pomóc w budowie marki turystycznej miasta Krakowa. Do badania użyto metody sondażu iagnostycznego techniką ankietowania. Badanie wykonano wśród kibiców podczas ostatniego etapu wyścigu w sierpniu 2014 roku. Zaobserwowano, że impreza sportowa taka jak Tour de Pologne wprawdzie z powodzeniem realizuje promocyjną funkcję marki turystycznej, niemniej jednak zorganizowanie wyścigu nie wpływa na identyfikację miasta ze sportem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies