Tytuł pozycji:
Failures of old media corporations in the digital world : management media strategy corporations old media
The migratory behavior of consumers who become users of new media influences the media companies' selection of new development strategies. In practice, it is difficult to find examples of successful, effective involvement of a leading transnational corporation in the new media environment. On the contrary, the independent trials of big mergers and acquisitions usually resulted in failure. Generally, overestimated benefits of synergies and cultural differences of the merging entities were the reasons for lack of success. There is still no effective business model in the new media. Such situation results in a phenomenon that can be described as follows: users migrating from old to new media are not followed by the ability of media companies to monetize this migration, whereas advertising revenues do not compensate for the cost of reaching migrating users by corporations.
Migracyjne zachowania odbiorców stających się użytkownikami nowych mediów wpływają na obieranie przez firmy medialne nowych strategii rozwoju. W praktyce trudno jednak znaleźć przykłady udanego, efektywnego zaangażowania się czołowej transnarodowej korporacji w nowo medialnym środowisku. Przeciwnie, samodzielne próby, ale wielkie przejęcia i fuzje kończyły się z reguły niepowodzeniem. Przyczynami były zazwyczaj przeszacowane korzyści związane z efektem synergii i różnice kulturowe łączących się podmiotów. Nadal też nie powstał efektywny model biznesu w nowych mediach. Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest zjawisko, które można opisać następująco: za użytkownikami migrującymi od starych mediów ku nowym mediom nie idą zdolności firm medialnych do monetyzacji tej migracji, a przychody reklamowe nie rekompensują kosztów pozyskania przez korporacje dostępu do migrujących użytkowników.