Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podręcznik języka chińskiego "Cours graduel et complet de chinois parlé et écrit" Michała Kleczkowskiego (1876)

Tytuł:
Podręcznik języka chińskiego "Cours graduel et complet de chinois parlé et écrit" Michała Kleczkowskiego (1876)
Michał Kleczkowskis "Cours graduel et complet de chinois parlé et écrit" (1876)
Autorzy:
Swoboda, Andrzej
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
Kleczkowski
Gonçalves
sinologia portugalska
podręcznik języka chińskiego
Chinese language textbook
nauczanie języka chińskiego
Chinese language teaching
French sinology
Portuguese sinology
Chinese language coursebook
podręcznik do języka chińskiego
sinologia francuska
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788377306611
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Michał (/Michel) Kleczkowski's "Cours graduel et complet de chinois parlé et écrit" is an early example of a Chinese textbook focused primarily on the spoken language. Published in 1876 as the first volume of an ultimately unfinished book series encompassing both literary and colloquial Chinese, it enabled the contemporary francophone readers to begin the study of 官話 (Guānhuà), i.e. the koiné dialect of Mandarin used in Qing-dynasty Beijing. Kleczkowski's textbook included a lengthy foreword, delineating the political, economic, and sociological aspects of Sino-Western relations, a French part, containing treatises on the language, writing system and literature of the Middle Kingdom, and a Chinese part, featuring selected usage examples from the 1829 "Arte China constante de alphabeto e grammatica comprehendendo modelos das differentes composiçoens" by Joaquim Afonso Gonçalves. While the coursebook enjoyed a certain degree of popularity shortly after its publication and was taught in the École (spéciale) des langues orientales (i.e. the present-day INALCO), it has not been thoroughly described thus far. The aim of this article is to examine Kleczkowski's textbook in greater detail and present it in the broader context of Chinese language teaching in 19th-century Europe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies