Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Learning by feeling : "Invisible exhibition" in social work teaching

Tytuł:
Learning by feeling : "Invisible exhibition" in social work teaching
Uczenie poprzez odczuwanie : "Niewidzialna wystawa" w dydaktyce pracy socjalnej
Autorzy:
Warumzer, Ewelina
Bogunia-Borowska, Małgorzata
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
słabowidzący
dydaktyka
disabed blind
trust
praca socjalna
empathy
social work
empatia
doświadczenie
teaching
niewidomi
low vision
niepełnosprawni
zaufanie
Język:
polski
ISBN, ISSN:
15074285
Prawa:
Dozwolony użytek utworów chronionych
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Linki:
http://www.ejournals.eu/pliki/art/7221/  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/37583  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The purpose of this paper is to present the teaching methods used in teaching students of social work. The motivations for the creation of text combined with the desire to transfer knowledge combined with teaching skills for their future careers. The aim is to develop empathy students who are preparing a public campaign aimed at helping the blind and partially sighted to empathize with their situation 'they visited the exhibition Invisible' in Warsaw. 'Invisible exhibition' can be divided into three stages. The first takes place in the sighted world, where viewers become familiar with a variety of articles intended for the blind. The second is a tour of the exhibition in complete darkness, navigate through unknown space to hear only the voice of the guide. The third step is to talk with a guide, an opportunity to ask questions, to find out how to help a blind person in everyday life. This place we combine the categories of compassion, trust and experience that is the concept of the exhibition, as well as the statements of the students were the most associated of space 'Invisible exhibition'. Emotions connected with the place are strong, total darkness prevails there awakens a feeling of discomfort, and sometimes even fear. Participants work together to cope in the dark. Guide becomes the expert showing how to deal with disability in everyday life. These elements shape the educational values of the place in the education of future social workers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies