Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Makiawelizm edukacyjny w kontekście bezpieczeństwa podopiecznego w komunikacji społecznej : próba diagnozy

Tytuł:
Makiawelizm edukacyjny w kontekście bezpieczeństwa podopiecznego w komunikacji społecznej : próba diagnozy
Educational Machiavellianism in the context of a wards safety in the social communication : an attempt of diagnose
Autorzy:
Wysocka, Ewa
Świeca, Leszek
Data publikacji:
2014
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pl/legalcode
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/38488  Link otwiera się w nowym oknie
http://www.przeglad.wsb.net.pl/uploads/1/0/3/7/10371016/przegl%C4%85d_22.pdf#page=307  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
In the article the authors have attempted to diagnose a profession of a teacher in an aspect of the machiavellian feature intensity. A teacher as a category of public profession which belongs to a group of particular ethical responsibility, also requires peculiar social competences and personal features among which personal machiavellian features generally discredit a person who displays it, as a teacher. They are recognisable, usually unconscious by the observer though, syndrome of features which are shown in behaviours which can shape (and are shaping) features of educated generation (here: students). The obtained result of the intensity level, places teachers among diverse and often requiring manipulation tendencies as a matter of profession, on the second place, what may cause anxiety about student's safety. Therefore, it is possible to conclude that the level of machiavellianism among teachers is relatively high. This causes they treat a student manipulation as a right (theoretically for his good), also low empathy and emotional coldness characterise them.

Autorzy w artykule podjęli próbę zdiagnozowania zawodu nauczyciela w aspekcie natężenia cechy makiawelistycznych. Nauczyciel jako kategoria profesji publicznej należącej do grupy o szczególnej odpowiedzialności etycznej, wymaga też swoistych kompetencji społecznych i cech osobowych, wśród których cechy osobowości makiawelicznej w zasadzie dyskredytują osobę je przejawiającą jako nauczyciela. Stanowią bowiem rozpoznawalny, choć zwykle nieuświadomiony przez obserwatora, syndrom cech ujawniających się w zachowaniach, mogących modelować (i modelujących) cechy pokolenia wychowywanego (tu: uczniów). Uzyskany wynik poziomu natężenia makiawelizmu lokuje nauczycieli wśród zróżnicowanych i często wymagających tendencji manipulacyjnych w swej istocie profesji, na drugiej pozycji, co może budzić poważne obawy o bezpieczeństwo ucznia. Można zatem wnioskować, iż poziom makiawelizmu wśród nauczycieli jest relatywnie wysoki, co powoduje, że traktują oni jako uprawnione manipulowanie uczniem (teoretycznie dla jego dobra), cechuje ich niska empatia i chłód emocjonalny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies