Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Street artists as an example of non formal art organization

Tytuł:
Street artists as an example of non formal art organization
Artyści uliczni jako przykład nieformalnej organizacji zajmującej się sztuką
Autorzy:
Połeć, Marta
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
creativity
freedom
artyści uliczni
responsibility
etnografia organizacji
twórczość
odpowiedzialność
wolność
street artists
organizational ethnography
Język:
polski
Linki:
http://culturemanagement.pl/?p=244  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/39681  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Article is a result of 2-years ethnographical research concerning street artists as a non formal art organization. Methodology of field research included anthropology interview, participating observation and analysis of issues from mass media discourse. Article says about problem of regulations on street artists' activity in urban area in the biggest touristic cities in Poland: Cracow, Wroclaw, Czestochowa and Gdansk. Do you think presented standards, artistic impression, appearance and personal culture should be estimated by special commission, or by the people watching and listening performers on the streets? Faithfully quoted excerpts from street artists’ stories show if implementation of the rules is needed and how it could be done without limiting artistic freedom.

Artykuł powstał w wyniku trwających dwa lata badań etnograficznych na temat działalności nieformalnej organizacji artystów ulicznych. Na metodę badawczą złożyły się: wywiad antropologiczny oraz obserwacja uczestnicząca, uzupełnione o analizę zagadnień poruszanych w dyskursie medialnym. Tekst porusza problem regulacji przez władze miejskie działalności mimów, żywych rzeźb oraz muzyków występujących w przestrzeni miejskiej na przykładzie kliku z największych turystycznych miast w Polsce: Krakowa, Wrocławia, Częstochowy oraz Gdańska. Czy prezentowany poziom, wrażenie artystyczne, prezencję i kulturę osobistą artystów powinny oceniać specjalnie powstające komisje, czy też oglądający oraz słuchający ich na ulicach ludzie? Przytaczane wierne fragmenty wypowiedzi artystów ulicznych pozwalają rozważyć, czy w tej pracy potrzebne jest wprowadzenie regulacji i w jaki sposób, aby nie stanowiły one ograniczenia wolności artystycznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies