Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reception of subjectivity of critical theory and Machiavellianism : a proposal for computer aided diagnosis of pathology in education

Tytuł:
Reception of subjectivity of critical theory and Machiavellianism : a proposal for computer aided diagnosis of pathology in education
Autorzy:
Simiński, Roman
Kaczmarek, Patryk
Świeca, Leszek
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
ethics
computer identification of pathology
exploratory data analysis
educational Machiavellianism
Język:
angielski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pl/legalcode
Linki:
http://www.przeglad.wsb.net.pl/uploads/1/0/3/7/10371016/caŁoŚĆ.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/41232  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The authors of this paper, while observing the Polish education system, can not accept the ossified administrative structures existing in the system and the triumph of economic objectives over the human ones, the latter understood as individuals having the opportunity for self-realisation (developing one's subjectivity). We want to ask what identities an education system functioning in this way would create? A lot of attention is devoted in the literature to the problem of education. We also want to speak on this matter, for the sake of the common good which education undoubtedly is. We sincerely hope that the perception of problems in the system will lead to its repair and not its destruction. This paper consists of two main parts. The first part presents the reconstruction of critical theory based on the philosophy of Theodor Adorno, Max Horkheimer and Jurgen Habermas, which concerns the concept of subjectivity. The notion of subjectivity emerging from the thoughts of the representatives of the Frankfurt School is then confronted with the image of man created by the Machiavellian thought, according to social sciences. This is followed by a description of the Machiavellian personality trait, based on the psychological interpretation of Machiavellianism, and not on the current philosophical interpretation. In the second part, the authors present the proposal for using computer exploration methods to identify Machiavellian behaviours. The proposed solution takes into account cognitive, educational and preventive aspects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies