Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reference business model for LOWE

Tytuł:
Reference business model for LOWE
Referencyjny model biznesu dla LOWE
Autorzy:
Maciąg, Justyna
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
LOWE
edukacja przez całe życie
edukacja dorosłych
edukacja pozaformalna
model biznesu Canvas
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788395182266
Linki:
https://katalogi.uj.edu.pl/permalink/48OMNIS_UJA/13rbpfp/alma9914253268405606  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Celem rozdziału jest przedstawienie propozycji referencyjnego modelu biznesu dla Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji LOWE oraz dobrych praktyk zarządzania w obszarze jego stosowania. Analiza ukierunkowana jest głównie na wskazanie warunków trwałości LOWE. W opracowaniu wykorzystano integracyjny przegląd literatury przedmiotu oraz wyniki badań sondażowych przeprowadzonych wśród uczestników i organizatorów LOWE. Model oparto na modelu biznesu Canvas BMC. Przeanalizowana literatura przedmiotu oraz dotychczasowe doświadczenia praktyczne wskazują na użyteczność wykorzystania BMC do projektowania, modelowania, rozwoju oraz doskonalenia działalności organizacji oraz przedsięwzięć w zakresie edukacji dorosłych. BMC pozwala wskazać na te elementy działania LOWE, które warunkują jego sukces w dostarczaniu wartości interesariuszom oraz trwałość działania. Wskazano również przesłanki i ograniczenia w stosowaniu BMC. Referencyjny BMC dla LOWE jest swego rodzaju mapą drogową. Pokazuje w uporządkowany sposób złożoność działalności LOWE oraz zachęca do analizy i przemyślenia każdego elementu w celu doskonalenia modelu działania, mając na uwadze lokalną specyfikę. Wiedza w tym zakresie staje się współcześnie niezbędna dla zarządzających, koordynatorów LOWE, pracowników urzędów samorządowych oraz ministerstw. Problematyka organizacyjnych aspektów działania ośrodków pozaformalnej edukacji dorosłych jest rzadko podejmowanym przedmiotem badania. Opracowanie wypełnia istniejące luki poznawcze, badawcze i aplikacyjne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies