Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dziennikarstwo w XXI wieku : między potrzebami społecznymi a wymogami rynku

Tytuł:
Dziennikarstwo w XXI wieku : między potrzebami społecznymi a wymogami rynku
Journalism in the 21st century : between social needs and market requirements
Autorzy:
Nierenberg, Bogusław
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
journalism
dziennikarstwo
Ryszard Kapuscinski
Ryszard Kapuściński
public opinion
rynek
opinia publiczna
media
Matthew Lee
market
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
http://www.kul.pl/files/102/articles/2014_3/zn_kul_2014_3_boguslaw_nierenberg.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/4157  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The article aims to present the condition of the journalist profession at present and in the past. The article puts forth two research theses: 1. At present, as a result of new technologies being applied in the new media, the traditionally understood correspondent journalists are being supplanted by media workers - employees of media organizations and 2. new forms of electronic transmission do not rule out the mission, traditionally connected with the performance of the journalism profession. Both of the theses were proven by means of case studies connected to the figures of Ryszard Kapuściński, Polish journalist and publicist, and American blogger Matthew Lee. Moreover, technological processes which impact the process of shaping of the journalist profession was performed.

Celem artykułu jest przedstawienie uwarunkowań zawodu dziennikarskiego obecnie i w przeszłości. W artykule postawiono dwie tezy badawcze: 1. współcześnie, tradycyjnie pojmowane misyjne dziennikarstwo ( journalist) jest wypierane przez media worker-ów – pracowników organizacji medialnych, co jest skutkiem zastosowania w mediach nowych technologii oraz 2. nowe formy przekazu elektronicznego nie wykluczają misji, tradycyjnie wiążącej się z realizacją zawodu dziennikarskiego. Dowodzenie obu tez przeprowadzono za pomocą analizy przypadków (case study), dotyczących polskiego dziennikarza i publicysty Ryszarda Kapuścińskiego oraz amerykańskiego blogera Matthew Lee. Ponadto przeprowadzono analizę procesów technologicznych, mających wpływ na kształtowanie zawodu dziennikarskiego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies