Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Philosophical basis of resurrectionists pedagogical system in writings by Piotr Semenenko

Tytuł:
Philosophical basis of resurrectionists pedagogical system in writings by Piotr Semenenko
Filozoficzne podstawy systemu pedagogicznego zmartwychwstańców w pismach Piotra Semenenki
Autorzy:
Jagielska, Dominika
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
philosophy
filozofia
pedagogia
thomism
zmartwychwstańcy
tomizm
resurrectionist
pedagogy
Semenenko
Język:
polski
ISBN, ISSN:
15056872
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Linki:
http://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2013.030  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/4343  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
W dziełach Piotra Semenenki oraz innych twórców systemu pedagogicznego Zgromadzenia oo. Zmartwychwstańców można odnaleźć oryginalny i nowatorski system filozoficzny, próbujący zaktualizować filozofię scholastyczną (tomistyczną) i pogodzić ją z pewnymi uznanymi za wartościowe koncepcjami filozofii nowożytnej. Echa tego systemu filozoficznego obecne są w praktyce wychowawczej i dydaktycznej zmartwychwstańców, choć ich wkład we wprowadzenie neotomizmu do pedagogiki jest współcześnie niedoceniany. W niniejszych rozważaniach staram się przedstawić pewne podstawowe koncepcje dotyczące fundamentalnych kwestii ontologicznych i epistemologicznych, a także antropologicznych, jakie można odnaleźć wśród założycieli tego zgromadzenia. Oryginalne ujęcie tomizmu P. Semenenki może bowiem być bardzo inspirujące zarówno dla filozofów, jak i dla badających zmartwychwstańczy system edukacyjny pedagogów.

In the works by Piotr Semenenko, as well as other authors of the Congregation of the Resurrection one can find an original and innovative system of philosophy which tries to update scholastic philosophy and reconcile it with some concepts of modern philosophy recognized as valuable. Echoes of the philosophical system are present in educational and didactic practices of Resurrectionists, however their contribution to introduction of Neo-Thomism to pedagogy is underestimated nowadays. Hereof deliberations try to present some key concepts on fundamental ontological and epistemological issues, as well as anthropological which can be found among cofounders of the congregation. Original picture of Thomism by Semenenko can be really inspiring for philosophers, as well as for researchers of Resurrectionists’ education system of pedagogues.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies