Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

From Swedish to Nordic literature : ecocritical perspectives in teaching literature

Tytuł:
From Swedish to Nordic literature : ecocritical perspectives in teaching literature
Från svensk till nordisk litteratur : ekokritiska perspektiv i litteraturundervisning
Autorzy:
Żurawska, Elżbieta
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
literatura nordycka
literatura szwedzka
Nordic literature
nauczanie literatury
Swedish literature
teaching literature
ekokrytyka
ecocriticism
Język:
szwedzki
ISBN, ISSN:
9788323353911
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
According to one of the most popular definitions, ecocriticism explores the relationship between literature and the physical environment. This research perspective began to be applied in literary studies in the mid-1980s, from the beginning emphasising in various manners its rootedness in teaching and its focus on pedagogy. In my academic work ecocriticism is an important area of interest for both research and teaching. This article provides a concise overview of my observations on two literature courses in which we read Swedish and Nordic literature with students from an ecocritical perspective. I focus primarily on the course on Nordic literature, particularly its place in the curriculum, the literature and the results of a survey of students taking the course.

Według jednej z najpopularniejszych definicji ekokrytyka zajmuje się badaniem relacji między literaturą a środowiskiem fizycznym. Tę perspektywę badawczą zaczęto stosować w literaturoznawstwie w połowie lat 80. XX wieku, od początku na różne sposoby podkreślając zakorzenienie ekokrytyki w nauczaniu i jej ukierunkowanie na dydaktykę. W mojej pracy akademickiej ekokrytyka stanowi ważny obszar zainteresowań zarówno naukowych jak i dydaktycznych. Niniejszy artykuł stanowi zwięzły przegląd moich spostrzeżeń na temat dwóch kursów literaturoznawczych, podczas których czytaliśmy ze studentami literaturę szwedzką i nordycką z perspektywy ekokrytycznej. Koncentruję się przede wszystkim na kursie dotyczącym literatury nordyckiej, a szczególnie na jego miejscu w programie nauczania, liście lektur oraz wynikach ankiety przeprowadzonej wśród studentów uczestniczących w zajęciach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies