Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Post-war Germany seen with Stig Dagermans eyes in "German Autumn : the report from a trip to Germany" : reporter as a spokesman for the executioners, an impartial observer or a catalyst for reconciliation?

Tytuł:
Post-war Germany seen with Stig Dagermans eyes in "German Autumn : the report from a trip to Germany" : reporter as a spokesman for the executioners, an impartial observer or a catalyst for reconciliation?
Powojenne Niemcy oczami Stiga Dagermana w reportażu "Niemiecka jesień : reportaż z podróży po Niemczech" : reporter jako rzecznik katów, bezstronny obserwator czy katalizator pojednania?
Autorzy:
Słowik, Martyna
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
role dziennikarza
gatunek
jaurnalist's roles
rhetorical analysis
reportage
cechy tekstu
textual features
genre
reportaż
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pl/legalcode
Linki:
http://naukowy-przeglad-dziennikarski.org/nr/2017.2/09.%20Martyna%20S%C5%82owik.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Typologia gatunków dziennikarskich wciąż budzi wiele ożywionych dyskusji. Dotyczą one głównie reportażu, który wydaje się być najbardziej „problemowym” gatunkiem, a jednocześnie - jak pokazuje przykład Polski - najprężniej rozwijającym oraz cieszącym się zainteresowaniem czytelników. W niniejszym artykule autorka poddaje analizie reportaż szwedzkiego pisarza Stiga Dagermana z powojennych Niemiec. Zastanawia się, czy tekst autora "Niemieckiej jesieni" można zaklasyfikować jako reportaż publicystyczny, reportaż literacki czy też po prostu manifest polityczny. Zwraca też uwagę na znaczenie osobistych doświadczeń reportera w jego pracy oraz podkreśla jego rolę w dochodzeniu do prawdy.

The typology of journalism genres still raises many discussions mainly related to the reportage, which seems to be the most "problematic" genre, and, at the same time, the fastest growing and the most popular among readers. In this article the author analyzes the reportage from post-war Germany written by Stig Dagerman. She wonders if "German Autumn" can be classified as a journalistic reportage, a literary reportage or a political manifesto. She also highlights the importance of the reporter's personal experience in his work and emphasizes his role in searching for the truth.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies