Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Resilience in the light of positive psychology : adventure education and adventure therapy

Tytuł:
Resilience in the light of positive psychology : adventure education and adventure therapy
Odporność psychiczna w ujęciu psychologii pozytywnej : edukacja i terapia przez przygodę
Autorzy:
Sikorska, Iwona
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
resilience
Circle of Courage
positive psychology
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa
Linki:
http://www.psychoterapiaptp.pl/uploads/PT_2_2017/75Sikorska_Psychoterapia_2_2017.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autorka opisuje poszczególne aspekty odporności psychicznej z perspektywy psychologii pozytywnej, wyjaśniając pojęcie "koła dzielności". Przedstawia w artykule wyniki metaanalizy 36 projektów terapii przez przygodę stosowanych wobec młodzieży z grup ryzyka.

Positive psychology is the next example of the optimistic point of view of the human possibilities, similarly to salutogenetic concept. There are used such terms as character strengths and virtues. The virtue especially connected with resilience is courage understood as emotional strength, will for achieving the goals. Courage contains four strengths: perseverance as completion of chosen aims, bravery as coping with obstacles and anxiety, honesty as authentic being and vitality as experiencing of excitation and liveliness. The purpose of the paper is to present resilience in the positive psychology perspective using the Circle of Courage Concept and its implementation in adventure education and adventure therapy. Development of the four resilience factors pointed in the Circle of Courage Concept: attachment, autonomy, altruism and achievement is possible throughout meeting the universal human needs as belonging, mastery, independence and generosity. Adventure education and adventure therapy enable enhancing resilience traits in face of medium risk level situations. Active learning and dealing with challenges activate processes responsible for positive growth. Chosen educational projects and therapeutic programmes for youth have been presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies