Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiana paradygmatu komunikowania społecznego? Predykcje dotyczące dalszych ścieżek technoewolucji

Tytuł:
Zmiana paradygmatu komunikowania społecznego? Predykcje dotyczące dalszych ścieżek technoewolucji
Change of the paradigm of social communication? Predictions about technoevolution paths
Autorzy:
Skrzypiec, Aleksandra
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
in-depth interview
komunikowanie społeczne
robotyka społeczna
cybernetics
algorytmizacja
narzędzia komunikowania
wywiad pogłębiony
algorithmization
cybernetyka
sztuczna inteligencja
social communication
social robotics
artificial intelligence
communication tools
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788366492264
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/134373778/Nowa+rewolucja+komunikacyjna  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Niniejszy artykuł został poświęcony zjawisku, jakim jest ewolucja technologiczna, analizowana z perspektywy zmieniających się środków komunikowania. Współcześnie w świecie mediów niebagatelną rolę zaczynają odgrywać technologie oparte na działaniu sztucznej inteligencji. Do narzędzi pełniących funkcje nadawców oraz odbiorców treści zalicza się bowiem wyposażone w AI roboty czy też wirtualnych asystentów. Dokonujące się równolegle postępy w dziedzinie cybernetyki, a także rozwój VR (ang. virtual reality) oraz AR (ang. augmented reality) prowadzą do stopniowej zmiany paradygmatu komunikowania, zwiastując tym samym nową epokę w historii rozwoju środków technicznych – narzędzi służących wymianie treści na poziomie interpersonalnym, grupowym oraz masowym. Predykcje dotyczące tego, w jaki sposób sztuczna inteligencja, robotyka społeczna oraz cybernetyka mogą oddziaływać na kształt komunikacji stanowią kolejny kluczowy obszar rozważań zawartych w niniejszym artykule. Formułowane przewidywania zostały oparte na wynikach uzyskanych w trakcie badania nad komunikowaniem w dobie rozwoju najnowszych technologii, w którym zastosowano metodę wywiadów pogłębionych nieskategoryzowanych. Wywiady przeprowadzono z pracownikami zajmującymi się wdrażaniem rozwiązań opartych na działaniu AI w jednym z przedsiębiorstw informatycznych, znajdujących się wśród czołóowych 5 firm IT na świecie w 2022 r. (MBA Skool Team, 2022).

This article is devoted to the phenomenon of technological evolution, analyzed from the perspective of changing communication tools. Nowadays, in the world of media, technologies based on artificial intelligence are beginning to play a significant role. The tools that act as senders and recipients of content include AI-equipped robots or virtual assistants. The parallel advances in the field of cybernetics, as well as the development of VR (virtual reality) and AR (augmented reality) lead to a gradual change in the communication paradigm, thus heralding a new era in the history of the development of technical means – tools for the exchange of content at the level of interpersonal, group and mass. Predictions about how artificial intelligence, social robotics, and cybernetics may influence the shape of communication are another key area of considerations in this article. The formulated predictions were based on the results obtained during the research on communication in the era of the development of the newest technologies, in which the method of uncategorised in-depth interviews was used. Interviews were conducted with employees involved in the implementation of solutions based on AI in one of the IT companies in the top 5 IT companies in the world in 2022 (MBA Skool Team, 2022).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies