Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The media image of fight against poverty in China in the light of English- and Chinese-language publications of China Daily 2016-2021 : comparative analysis

Tytuł:
The media image of fight against poverty in China in the light of English- and Chinese-language publications of China Daily 2016-2021 : comparative analysis
Medialny wizerunek walki z ubóstwem w Chinach w świetle anglo- i chińskojęzycznych publikacji China Daily 2016-2021 : analiza porównawcza
Autorzy:
Miao, Yan
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
China’s program of fight against poverty
chińskie media
China’s public diplomacy
China Daily
Chinese media
chiński program walki z ubóstwem
media content analysis
dyplomacja publiczna Chin
analiza zawartości mediów
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788366492264
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/134373778/Nowa+rewolucja+komunikacyjna/8b57f46d-a5c1-428c-b0ec-f35bfaa7eb77  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
25 lutego 2021 r. Chiny oficjalnie zadeklarowały zwycięstwo w walce z ubóstwem wdrażanej w latach 2012-2020, czyli pokonanie skrajnej biedy na terenie swojego kraju. Propagowanie tego osiągnięcia w społeczności międzynarodowej stało się ważnym elementem dyplomacji publicznej Chin, w której media i możliwość przekazu określonych treści za ich pośrednictwem, odgrywają kluczową rolę. W artykule są przedstawione wyniki porównawczej analizy zawartości anglo- i chińskojęzycznych publikacji na temat chińskiego programu walki z ubóstwem, opublikowanych w latach 2016-2021 w portalu Chinadaily.com.cn, który jest największym anglojęzycznym portalem informacyjnym w Chinach. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują różne strategie przyjęte przez redakcję China Daily w odniesieniu do audytorium zagranicznego i chińskiego oraz pozwalają na rekonstrukcję obrazu walki z ubóstwem, który Chiny chcą przekazać światu za pośrednictwem mediów.

On February 25, 2021, China officially declared victory in the fight against poverty, which means that extreme poverty has been overcome in China. Correspondingly propagating this achievement in the international community has become an important element of China's public diplomacy, in which media and the possibility of conveying specific content through them played a key role. The article presents the results of a comparative content analysis of English and Chinese-language publications about Chinese fight against poverty, published in the years 2016-2021 on Chinadaily.com.cn, which is the largest English-language information portal in China. The results of the research show the different strategies adopted by the editorial board of China Daily towards the foreign and Chinese audiences, and the reconstructive image of the fight against poverty, which China wants to convey to the world through the media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies