Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Do teachers participate in lifelong learning? : competencies and the educational activities of teachers

Tytuł:
Do teachers participate in lifelong learning? : competencies and the educational activities of teachers
Czy nauczyciele uczą się przez całe życie? : kompetencje i aktywność edukacyjna nauczycieli
Autorzy:
Jelonek, Magdalena
Kocór, Marcin
Worek, Barbara
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
nauczyciele
doskonalenie zawodowe
professional development of teachers
skills development
uczenie się przez całe życie
lifelong learning
socjologia edukacji
skills
sociology of education
Język:
polski
ISBN, ISSN:
02396858
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
This paper examines teachers’ involvement in improving and developing their skills. The analysis is based on data from the study of Human Capital in Poland. However, the main analysis is complemented by a detailed comparison of indicators of teachers’ professional development activities included in other studies (TALIS, PIAAC and research on teachers’ time and working conditions). The first part of the paper defines the concept of teachers’ professional development used in the analysis, followed by an identification of the developmental functions and factors that may affect its effectiveness. The next part of this paper presents a self-assessment of teachers’ and other professionals’ skills results based on the study of Human Capital in Poland. Then, the basic indicators of teachers’ professional development from four various studies are discussed, identifying the methodological approaches and specificity of each. The last part of the paper presents a broader discussion on the results of the study of Human Capital relating to the professional development activities undertaken by teachers.

Celem artykułu jest analiza zaangażowania nauczycieli w rozwój swoich kompetencji. Analiza ta opiera się na danych pochodzących z projektu "Bilans kapitału ludzkiego", choć ich prezentację uzupełniono porównaniem wartości wskaźników aktywności edukacyjnej nauczycieli pochodzących również z innych badań (TALIS, PIAAC oraz Badania czasu i warunków pracy nauczycieli). W pierwszej części artykułu przedstawiono przyjętą definicję rozwoju zawodowego nauczycieli, wskazano funkcje tego rozwoju oraz czynniki wpływające na jego skuteczność. Następnie przedstawiono wyniki samooceny kompetencji nauczycieli uzyskane w badaniu BKL oraz porównano je z samooceną kompetencji przedstawicieli innych grup zawodowych zaliczanych do kategorii specjalistów. Następnie omówiono podstawowe wskaźniki aktywności edukacyjnej nauczycieli pochodzące z czterech różnych badań wraz ze wskazaniem założeń metodologicznych i specyfiki każdego z nich. W ostatniej części szerzej omówiono wyniki badania BKL dotyczące aktywności edukacyjnej nauczycieli.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies