Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creativity as a determinant of shaping competitive advantage in tourism

Tytuł:
Creativity as a determinant of shaping competitive advantage in tourism
Kreatywność determinantą kształtowania przewagi konkurencyjnej w turystyce
Autorzy:
Wszendybył-Skulska, Ewa
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
konkurencyjność
creativity
tourism
competitiveness
turystyka
kreatywność
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788376956589
18993192
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=37562&from=publication  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Rozwój turystyki kreuje nowe potrzeby i oczekiwania turystów, co z kolei determinuje zarówno przedsiębiorstwa, jak i regiony do coraz szybszego reagowania na rosnące wymagania turystów i dopasowanie ofert do ich potrzeb. Możliwe jest to dzięki tworzeniu innowacyjnych rozwiązań będących warunkiem sine qua non osiągania przewagi konkurencyjnej i stanowi podstawę rozwoju zarówno przedsiębiorstw, jak i regionów turystycznych. Natomiast źródłem procesów powstawania nowych rozwiązań, idei, ścieżek rozwojowych opartych na oryginalnym sposobie myślenia jest kreatywność. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie znaczenia kreatywności w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej w turystyce. Przeprowadzone na potrzeby niniejszego opracowania analizy pozwoliły na pozytywne zweryfikowanie hipotezy mówiącej o tym, że kreatywność pozytywnie wpływa na konkurencyjność turystyczną regionów w Europie.

Tourism development creates new needs and expectations which in turn makes regions react more quickly to still growing tourists' demands and adapt their offers to tourists' needs. It is made possible thanks to innovative solutions as a precondition of attaining competitive advantage and is basis of development of both enterprises and regions. However, creativity is the source of creation of new solutions, ideas, paths of development based on peculiar way of thinking. The article aims to show the importance of creativity in shaping competitive advantage in tourism. The analysis conducted for the needs of this paper allowed for positive verification of the hypothesis stating that creativity positively affects competitiveness of tourism regions in Europe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies