Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aleksander Kamińskis Polish Cub Scout movement : the pedagogical dimension

Tytuł:
Aleksander Kamińskis Polish Cub Scout movement : the pedagogical dimension
Ruch zuchowy Aleksandra Kamińskiego : wymiar pedagogiczny
Autorzy:
Olbrycht, Katarzyna
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
organizacja wychowawcza
Polish cub scouts movement
Polish cub scouts
harcerstwo
Polish scouting movement
educational organization
zuchy
ruch zuchowy
Język:
polski
ISBN, ISSN:
24504572
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Tekst pokazuje początki powstałego w ramach Związku Harcerstwa Polskiego, ruchu zuchowego i rolę, jaką odegrał w powstaniu tego ruchu Aleksander Kamiński - wybitny pedagog, instruktor harcerski, autor ważnych dla historii Polski książek o młodych harcerzach - bohaterach powstania warszawskiego 1944 roku. Analizując przede wszystkim teksty Kamińskiego związane z budowaniem programu ruchu zuchowego, autorka stara się uzasadnić pogląd, iż ruch ten stanowi znaczący element polskiego dorobku pedagogicznego nie tylko w sensie historycznym. Jest on ważny zarówno pod względem klarowności celów, jak i oryginalnych metod i form konsekwentnie służących realizacji tych celów. Ruch zuchowy do dziś korzysta z podstawowych struktur, założeń metodycznych i rozwiązań organizacyjnych stworzonych przez Kamińskiego. Przedstawienie historii ruchu zostało ograniczone do okresu początkowego, do powstania samej koncepcji oraz czasu jej wdrażania zgodnie z założeniami Kamińskiego i pod jego kierunkiem, tzn. do lat 1924-1958.

The text presents the origins of the Polish cub scout movement, created within the Polish Scouting Association, and the role played by Aleksander Kamiński (an outstanding educator, scout instructor, author of important historical books on young scouts who were heroes of the 1944 Warsaw Uprising) in the emergence of this movement. Through an analysis of Kamiński's texts concerning the building of the movement, the author argues that this movement constitutes a significant part of the Polish pedagogical heritage. Not only is this movement important in a historical sense, but also both in terms of the clarity of its objectives and in regards to the original methods and forms used to reach those objectives. The Polish cub scout movement still uses the basic structures, methodological assumptions and organizational solutions developed by Kamiński. The presentation of the history of the movement in this article is limited to the initial period, the appearance of the concept itself and the period of its implementation according to Kamiński's presuppositions and under his direction, that is, until the years 1924-1958.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies