Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O dwóch Mickiewiczowskich koncepcjach natchnienia

Tytuł:
O dwóch Mickiewiczowskich koncepcjach natchnienia
Adam Mickiewiczs two concepts of inspiration
Autorzy:
Siwiec, Magdalena
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
inspiration
Adam Mickiewicz
natchnienie
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0
Linki:
http://journals.pan.pl/dlibra/publication/96004/edition/82751/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article traces the evolution of Adam Mickiewicz’s concept of inspiration by focusing on his treatment of topoi associated with poetic fervour, in particular the topos of the Muses. This evolution takes him from one extreme to the other, ie. from a surge of activity to an expectant passivity, from pride to humility, from an assertion of the writer’s autonomy to an acquiescence in his total dependence. His early poems are founded on the rejection of the view that creative inspiration is a external force. This is later modulated into a Romantic assertion of the individual inner experience. Eventually, however, Mickiewicz gives up his radical individualism and insists that inspiration is set in motion by a transcendent force, implying that an inspired poet is God’s instrument.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies