Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reminiscencje i aktualia wokół myśli pedagogicznej i metody Friedricha Froebla w wychowaniu przedszkolnym

Tytuł:
Reminiscencje i aktualia wokół myśli pedagogicznej i metody Friedricha Froebla w wychowaniu przedszkolnym
Reminiscences and current events surrounding friedrich Froebels pedagogical thought and method in preschool education
Autorzy:
Bilewicz, Barbara
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
Froebel’s pedagogy
froebelians
wychowanie przedszkolne
freblanki
preschool education
child
dziecko
alternatywa
Friedrich Froebel
alternative
pedagogika Froebla
Język:
polski
ISBN, ISSN:
24504572
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Artykuł stanowi rozprawę na temat myśli, poglądów i metodyki Friedricha Froebla postrzeganej na nowo i praktykowanej w rzeczywistości edukacyjnej XXI wieku. Zagadnienie opracowano na podstawie przeglądu literatury pedagogicznej, ujęć teoretycznych i propozycji metodycznych, opisanych zarówno przez pierwsze, jak i współczesne promotorki idei pedagogicznych Froebla. Przestrzeniami analizy stały się dawne i współczesne: ujęcie życiorysu pedagogicznego Friedricha Froebla, wizja dziecka, rola nauczyciela, pojmowanie wychowania, znaczenie zabawy, wykorzystanie środków dydaktycznych, darów, istota edukacji. Tekst zakończony jest wnioskiem, że pedagogika i praktyka freblowska są w Polsce dobrze opracowane koncepcyjnie i szeroko w zakresie dydaktyczno-metodycznym.

The article is a dissertation on the thoughts, views and methodology of Friedrich Froebel, perceived anew and practiced in the educational reality of the 21st century. The issue was developed on the basis of a review of pedagogical literature, theoretical approaches and methodological proposals, described both by the first and contemporary promoters of Froebel's pedagogical ideas. The past and the present became the areas of analysis: Froebel's pedagogical biography, the vision of the child, the role of the teacher, the understanding of upbringing, the importance of play, the use of teaching gifts set, the essence of education. The text ends with the conclusion that the pedagogy and Froebelian practice in Poland is well developed conceptually and broadly in the didactic and methodological sense.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies