Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Management in public schools

Tytuł:
Management in public schools
Zarządzanie w szkołach publicznych
Autorzy:
Dobrowolski, Zbysław
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
zarządzanie publiczne
szkoły publiczne
public schools
public management
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
http://www.isp.uj.edu.pl/documents/2103800/7252370/Wybrane+problemy+współczesnego+zarządzania+i+przywództwa+edukacyjnego/e0c859c3-0cf2-4fed-b2ec-2d316504b822  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zarządzenie edukacyjne stanowi przedmiot wielu badań naukowych, w których wskazuje się na potrzebę rozwijania teorii i praktyki zarządzania w edukacji biorąc pod uwagę specyfikę organizacji świadczących usługi edukacyjne. Jakość świadczonej usługi edukacyjnej jest trudna do zwymiarowania. Sposób kształcenia uczniów zależy od wielu czynników takich jak: wiedza, doświadczenie oraz umiejętności dydaktyczne oraz postawy kadry dydaktycznej, motywacja i warunki psychofizyczne uczniów, oddziaływanie otoczenia na przyswajanie przez uczniów wiedzy, kształtowanie ich umiejętności, postaw oraz zachowań. Czynniki te wpływają na ciąg działań wolicjonalnych, wielowymiarowych. To co wydaje się dobre w krótkim okresie czasu może być odmienne ocenione z perspektywy 10-20 lat. Przyjmując implicite powyższą konstatację, a także identyfikując szereg problemów badawczych, w następstwie ich operacjonalizacji postanowiono zawęzić pole badawcze i dokonać oceny sposobu zapewnienia w szkołach publicznych (podstawowych i gimnazjalnych) bezpiecznych i higienicznych warunków nauczania. Badania prowadzono w podejściu idiograficznym w warunkach pluralizmu epistemologicznego.

The educational management is the subject of many scientific studies in which indicates the need to develop the theory and practice of management in education taking into account the specificity of organizations providing educational services. The students' education depends on many factors, such as knowledge and experienceand didactic skills as well as the attitudes of the teaching staff, motivation and psychophysical conditions of students, the impact of the environment on students and teachers. Taking into account the above conditions, as well a number of research problems, following their operationalization it was decided to narrow down the research field and assess the manner of ensuring in public (primary and gymnasial) schools, safe and hygienic teaching conditions. The research was conducted in an idiographic approach in the conditions of epistemological pluralism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies