Tytuł pozycji:
Management in public schools
Zarządzenie edukacyjne stanowi przedmiot wielu badań naukowych, w których
wskazuje się na potrzebę rozwijania teorii i praktyki zarządzania w edukacji
biorąc pod uwagę specyfikę organizacji świadczących usługi edukacyjne.
Jakość świadczonej usługi edukacyjnej jest trudna do zwymiarowania. Sposób
kształcenia uczniów zależy od wielu czynników takich jak: wiedza, doświadczenie
oraz umiejętności dydaktyczne oraz postawy kadry dydaktycznej, motywacja
i warunki psychofizyczne uczniów, oddziaływanie otoczenia na przyswajanie
przez uczniów wiedzy, kształtowanie ich umiejętności, postaw oraz zachowań.
Czynniki te wpływają na ciąg działań wolicjonalnych, wielowymiarowych. To
co wydaje się dobre w krótkim okresie czasu może być odmienne ocenione
z perspektywy 10-20 lat. Przyjmując implicite powyższą konstatację, a także
identyfikując szereg problemów badawczych, w następstwie ich operacjonalizacji
postanowiono zawęzić pole badawcze i dokonać oceny sposobu zapewnienia
w szkołach publicznych (podstawowych i gimnazjalnych) bezpiecznych i higienicznych
warunków nauczania. Badania prowadzono w podejściu idiograficznym
w warunkach pluralizmu epistemologicznego.
The educational management is the subject of many scientific studies in which
indicates the need to develop the theory and practice of management in education
taking into account the specificity of organizations providing educational services.
The students' education depends on many factors, such as knowledge and experienceand didactic skills as well as the attitudes of the teaching staff, motivation
and psychophysical conditions of students, the impact of the environment on students and teachers. Taking into account the above conditions, as well a number of research problems, following their operationalization it was decided to narrow down the research field and assess the manner of ensuring in public (primary and gymnasial) schools, safe and hygienic teaching conditions. The research was conducted in an idiographic approach in the conditions of epistemological pluralism.