Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Centones" Dracontiani and the centonic art between Late Antiquity and the Early Middle Ages

This paper is dedicated to three early medieval ‘centonizations’ exploiting phrases and passages taken from Dracontius’s De laudibus Dei. My aim is to reconstruct their compositional technique by comparing it with the rules established by late antique centoists. It seems evident that the composition of early medieval centos has very little in common with the technical mastery of their late antique counterparts as it is more likely that an early medieval cento was composed for a student.

Il presente articolo è dedicato a tre ‘centonizzazioni’ altomedioevali che riusano frasi e passaggi presi dal De laudibus Dei di Draconzio. Il mio obiettivo è quello di ricostruire la loro tecnica compositiva comparandola con le regole stabilite dai poeti centonari tardoantichi. La struttura compositiva dei centoni altomedioevali, ben diversa dalla maestria tecnica dei loro ‘archetipi’ tardoantichi, rende assai probabile il fatto che siano stati composti per lettori-studenti.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies