Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dance with me! : child-robot interaction in the wild

Tytuł:
Dance with me! : child-robot interaction in the wild
Autorzy:
Indurkhya, Bipin
Izui, Takamune
Venture, Gentiane
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Springer International Publishing
Słowa kluczowe:
HRI in the wild
humanoid
children
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9783319700212
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
This paper presents the results of a singular experiment that has been conducted in a kindergarten in Japan. Four groups of ten children aged 3- to 5-year old interacted freely with the robot Pepper for about 20 min. In the first part of the experiment, the robot introduced itself to the children explaining a few basics. The children were then invited to touch the robot, to dance with it and finally to play with it freely while it was idle. Our experiment shows that regardless of the children’s age, they engage easily with the robot while it was talking and moving, however children of different ages have a different perception of the robot when it is idle. Younger children consider it more as a toy while older children are more likely to attribute a meaning to its idleness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies