Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Praktyczne zastosowanie kompetencji cyfrowych przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną

Tytuł:
Praktyczne zastosowanie kompetencji cyfrowych przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną
Digital competence of people with intellectual disability
Autorzy:
Pietrzak, Małgorzata
Sobocha, Ewelina
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Słowa kluczowe:
niepełnosprawność intelektualna
information comunication technology
digital competence
technologie informacyjno-komunikacyjne
intellectual disabilities
kompetencje cyfrowe
internet
media społecznościowe
social media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study was to explore digital competences and liter-acy by students with moderate to severe levels of intellectual disorder. The study was conducted with the participation of middle school students from the Special School for Children with Disabilities No 3 in Krakow, with the use of participatory action research (PAR) method. It has been stated that all students use computers and most of them have a phone or a smartphone with the access to the Internet, Facebook remains the most used social media, YouTube is the most popular web service, and Interia is the most frequently visited web portal. Students enjoy using social networking sites to communicate with their parents, friends, carers, and often use dedicated apps for: watching movies and news, listening to music, shopping, looking for a job. Using modern technology motivates disabled students a lot.

W artykule przedstawiono wyniki badań kompetencji cyfrowych (informatycznych, informacyjnych i funkcjonalnych) uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Szczegółowa treść artykułu dotyczy identyfikacji sprzętu obsługiwanego przez osoby niepełnosprawne intelektualnie, wiedzy w zakresie wykorzystania zasobów Internetu oraz sposobu wykorzystania różnych aplikacji w życiu codziennym. Stwierdzono, że brak umiejętności czytania i pisania nie stanowi bariery, by uczniowie skutecznie wykorzystywali nowoczesne urządzenia elektroniczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies