Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ekoterroryzm w dwóch odsłonach : medialny wizerunek akcji Just Stop Oil i Riposte Alimentaire w Polsce i Niemczech

Tytuł:
Ekoterroryzm w dwóch odsłonach : medialny wizerunek akcji Just Stop Oil i Riposte Alimentaire w Polsce i Niemczech
Eco-terrorism in two scenes : the media image of the Just Stop Oil and Riposte Alimentaire actions in Poland and Germany
Autorzy:
Całek, Agnieszka
Szymańska, Agnieszka
Walecka-Rynduch, Agnieszka
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
eco-terrorism
ecological movement
media image
ruch ekologiczny
Riposte Alimentaire
ekoterroryzm
Just Stop Oil
wizerunek medialny
Język:
polski
ISBN, ISSN:
24511986
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://ejournals.eu/czasopismo/media-biznes-kultura/numer/numer-2-17-2024  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Environmental policy has been a category in political and media discourse since the 1970s. The article’s authors draw attention to the fact that interest in ecology and environmental protection is diverse in Europe, using the examples of Poland and Germany. The results of their research reveal the asynchronicity and asymmetry of the institutionalization processes and the media presentation of the idea of ecology. The study of media discourse in Poland and Germany included an analysis of the image of two events, i.e. the Just Stop Oil campaign of October 14, 2022 and Riposte Alimentaire of January 28, 2024.

Polityka ekologiczna jest od lat 70. XX wieku kategorią obecną w dyskursie zarówno politycznym, jak i medialnym. Autorki artykułu zwracają uwagę na przykładzie Polski i Niemiec, że zainteresowanie ekologią i ochroną środowiska jest w Europie zróżnicowane. Wyniki ich badań ujawniają asynchroniczność i asymetryczność procesów instytucjonalizacji i medialnego sposobu prezentacji idei ekologii. Badanie dyskursu medialnego w Polsce i Niemczech objęło analizę wizerunku dwóch wydarzeń, tj. akcji Just Stop Oil z 14 października 2022 roku oraz Riposte Alimentaire z 28 stycznia 2024 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies