Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Media coverage of the European Parliament election campaign in the Polish media : analysis of thematic agenda and media bias

Tytuł:
Media coverage of the European Parliament election campaign in the Polish media : analysis of thematic agenda and media bias
Medialne relacje z kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w polskich mediach : analiza agendy tematycznej i stronniczości mediów
Autorzy:
Nowak, Paweł
Klepka, Rafał
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
media bias
European Parliament
kampania wyborcza
election campaign
Parlament Europejski
European elections
stronniczość mediów
wybory europejskie
telewizyjne serwisy informacyjne
television newscasts
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
17317517
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://pressto.amu.edu.pl/index.php/ssp/article/view/44366/37375  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
W artykule przedstawiono wnioski z badań nad agendą tematyczną i stronniczością polityczną polskich telewizyjnych serwisów informacyjnych nadawanych w okresie kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2024 roku. Autorzy zaprezentowali wyniki analizy zawartości trzech najpopularniejszych polskich telewizyjnych serwisów informacyjnych: "19.30" nadawanego przez TVP, "Wydarzeń" Polsatu i "Faktów" telewizji TVN, emitowanych w okresie miesiąca poprzedzającego dzień wyborów do Parlamentu Europejskiego. Zebrane dane posłużyły do scharakteryzowania agendy zagadnień prezentowanych w przekazach telewizyjnych oraz do obliczenia miernika – Indeksu Stronniczości Politycznej Mediów, który pozwala na porównanie skali stronniczości różnych materiałów medialnych. Zaprezentowane wyniki pozwalają ocenić, która audycja informacyjna była najbardziej, a która najmniej stronnicza oraz wskazać, jak wyglądała agenda tematów europejskich w trakcie kampanii wyborczej w różnych serwisach informacyjnych nadawanych w wybranych polskich stacjach telewizyjnych.

The article presents research findings on the thematic agenda and political bias of Polish television newscasts during the 2024 European Parliament election campaign in Poland. The authors analyzed the content of the three most popular Polish television newscasts: TVP’s "19.30", Polsat’s "Wydarzenia", and TVN’s "Fakty", focusing on broadcasts from the month preceding the European elections. The collected data was used to characterize the agenda of issues presented in television newscasts and to calculate the Media Political Bias Index, a measure that enables comparisons of bias across different newscasts. The presented results provide insights into which news programs were the most and least biased, and the nature of European news agenda during the election campaign across various Polish television news services.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies