Tytuł pozycji:
Wybrane uwarunkowania stosunku młodych konsumentów w Polsce do reklamy w urządzeniach mobilnych
The article seeks to identify factors affecting the attitude of young consumers to mobile advertising in Poland. Based on the conducted surveys, their attitudes towards mobile advertising and the intention of using it are characterized in relation to the selected features of advertising. The results confirmed the general trend of a negative attitude of young consumers to mobile advertising. However, the analysis of the factors influencing these attitudes revealed relations partially different from those shown by the results of surveys conducted in other markets, especially with reference to the informational qualities of mobile advertising.
Artykuł zmierza do określenia czynników oddziałujących na stosunek młodych konsumentów w Polsce do reklamw urządzeniach mobilnych. Na podstawie przeprowadzonych badań kwestionariuszowych dokonano charakterystyki ich postaw wobec reklam mobilnych oraz intencji korzystania z nich, w zależności od wybranych cech reklamy. Wyniki badań wpisały się w ogólny nurt wskazujący na negatywny stosunek młodych konsumentów do reklamy mobilnej. Natomiast analiza czynników oddziałujących na postawy wykazała na relacje częściowo odmiennie niż w przypadku badań prowadzonych na innych rynkach, głównie ze względu na walory informacyjne reklamy.