Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"3 under 30" : social media communication among the youngest Polish MPs

Tytuł:
"3 under 30" : social media communication among the youngest Polish MPs
“3 under 30” : komunikacja w mediach społecznościowych najmłodszych polskich posłów
Autorzy:
Cheba, Patrycja
Gloc, Roksana
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
wybory parlamentarne
comparative analysis
analiza porównawcza
Meta Ad Library
content analysis
media społecznościowe
general election
social media
analiza zawartości
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
20835701
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://mediaispoleczenstwo.ubb.edu.pl/article/546907/en  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Only three MPs under the age of 30 were elected in the 2023 general election. The aim of this article is to present the process of communication via social media of the three youngest MPs of the 10th term of the Polish Sejm: Adam Gomoła (Poland 2050 Szymon Hołownia), Michał Moskal (Law and Justice) and Aleksandra Wiśniewska (Civic Coalition). The study focuses on posts published by young politicians on the social media platforms: Facebook, Instagram, TikTok, X, and YouTube. The methodological approach employs both quantitative and qualitative content analysis of posts shared in October 2023. This timeframe allows us to examine communication in two distinct roles: as candidates and as newly-elected MPs. By applying the same categorisation key to each profile, it was possible to benchmark social media communication. Furthermore, the politicians under investigation represent a diverse array of political groupings, which adds depth to the analysis.

W wyborach parlamentarnych w 2023 roku wyłoniono tylko trzech posłów, którzy nie osiągnęli 30. roku życia. Celem artykułu jest przedstawienie procesu komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych trzech najmłodszych posłów X kadencji Sejmu RP, do których zalicza się: Adama Gomoły (Polska 2050 Szymona Hołowni), Michała Moskala (Prawo i Sprawiedliwość) oraz Aleksandry Wiśniewskiej (Koalicja Obywatelska). W centrum zainteresowania znalazły się posty publikowane przez młodych polityków w ramach platform społecznościowych: Facebook, Instagram, TikTok, X oraz YouTube. Dokonano ilościowej i jakościowej analizy zawartości postów udostępnionych w październiku 2023 roku. Wybrany okres badań pozwala na uchwycenie komunikacji prowadzonej w dwóch rolach: kandydatów i nowo wybranych posłów. Przeprowadzenie analizy porównawczej komunikacji w mediach społecznościowych możliwe było dzięki zastosowaniu jednakowego klucza kategoryzacyjnego w stosunku do każdego profilu. Interesujące z perspektywy prowadzonych badań jest to, że wymienieni wyżej posłowie reprezentują różne opcje polityczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies