Tytuł pozycji:
Wirtualna rzeczywistość w wybranych podmiotach rynku turystycznego
W rezultacie postępu technologicznego organizacje wdrażają nowe rozwiązania dla spełnienia oczekiwań interesariuszy. Wirtualna rzeczywistość przenika do różnych sektorów usługowych, w tym do sektora turystycznego. Celem artykułu jest scharakteryzowanie rozwiązań z zakresu wirtualnej rzeczywistości w wybranych miastach i podmiotach turystycznych w Polsce. W referowanych badaniach wykorzystano technikę analizy dokumentów źródłowych. Wyniki badań wskazują, że chociaż instrumenty wirtualnej rzeczywistości w badanych podmiotach zostały wykorzystane prawidłowo, zakres ich stosowania mógłby ulec zwiększeniu. Dalszy rozwój technologiczny, prawdopodobnie z czasem, spowoduje zwiększenie możliwości wykorzystania rozwiązań z zakresu wirtualnej rzeczywistości w kształtowaniu produktu turystycznego.
As a consequence of technologicaladvances, organizations are looking to develop state-of-the-art solutions to meet the demands of stakeholders. One such technology is virtual reality, which is becoming increasingly prevalent across a range of service sectors, including the tourism industry. The article presents a characterization of virtual reality solutions in selected Polish cities and tourist facilities. The research was conducted using the desk research method. The results of the comprehensive analysis indicate that the implementation of virtual reality tools has been carried out correctly. However, the scope of the application could be expanded further. Therefore, it is anticipated that any further technological developments will adopt virtual reality solutions in the design of tourism products.