Tytuł pozycji:
Innovation in terms of the history of economic thought, the theory of management and public statistics
Celem opracowania jest zaprezentowanie i dyskusja nad różnymi ujęciami definicyjnymi kategorii innowacji. W artykule przedstawia się je w ujęciu teorii ekonomii, teorii nauk o zarządzaniu oraz praktyki statystyki publicznej. Omawiane są ujęcia definicyjne, sposób rozumienia innowacji i ich znaczenia w gospodarce według m. in. Adama Smitha, Karola Marksa, Josepha Schumpetera czy Richarda Nelsona. Poruszona została również tematyka koncepcji Open innovation stworzonej przez Henry’ego Chesbrougha, a także inne dotyczące nauk o zarządzaniu i mające zastosowania w organizacjach (np. Erica von Hippela, Petera Druckera). Ostatnią częścią artykułu jest wskazanie sposobu definiowania innowacji w ramach statystyki publicznej, tu znaczącą rolę podkreśla się ujęciom definicyjnym wypracowanym przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.