Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Głos koncertujący : wokół projektu "Chopin bez fortepianu"

Tytuł:
Głos koncertujący : wokół projektu "Chopin bez fortepianu"
A voice for a concert : the "Chopin without a piano" project
Autorzy:
Puchalska, Iwona
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
fortepian
Fryderyk Chopin
Barbara Wysocka
Chopin’s Piano Concertos Op. 11 and Op. 21
intermedialność
arrangement
Michał Zadara (b. 1976)
"Chopin bez fortepianu"
Michał Zadara
Peter Szendy (b. 1966)
adaptacja
music and literary adaptation
voices
Barbara Wysocka (b. 1978)
głosowość
Frédéric Chopin (1810–1849)
aranżacja
intermedia performance
koncert fortepianowy
Jacek Kaspszyk (b. 1952)
Peter Szendy
Język:
polski
ISBN, ISSN:
00359602
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://journals.pan.pl/dlibra/publication/151171/edition/132430/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
This article presents a contextual analysis of "Chopin without a piano", an ambitious intermedia performance scripted and produced in 2013 by Michał Zadara and Barbara Wysocka in collaboration with the conductor Jacek Kaspszyk. Here it is discussed within the framework of some selected legacy practices and literalizations of Chopin’s music, chief among them the arrangement conventions (including Peter Szendy’s idea of arrangement as a projection of a personal, idiosyncratic musical history). What makes the "Chopin without a piano" project unique is the substitution of the actual piano parts with the spoken word, i.e. a string of descriptions, emotional reactions and expert comments carefully orchestrated to bring out the full range of the phonic, performative and semantic potential of the human voice. In its essence it is an interesting attempt to roll out an amplitude of voices enacting an intermedia version and equivalent of the musical narrative.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies