Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Quale educazione alla cittadinanza europea? : il progetto #ShareEU

Tytuł:
Quale educazione alla cittadinanza europea? : il progetto #ShareEU
What education for European citizenship? : the #ShareEU project
Autorzy:
Nuzzaci, Antonella
Mach, Elżbieta
Rizzi, Paola
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
civic education
tożsamość europejska
edukacja obywatelska
aktywne obywatelstwo
European education
European identity
active citizenship
edukacja europejska
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9791280549075
Linki:
https://search.worldcat.org/title/1413936361  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Aktywne obywatelstwo można analizować w kontekście edukacji przez całe życie podczas edukacji formalnej, nieformalnej i poza-formalnej. Autorki podejmują próbę odpowiedzi na pytanie, co oznaczają pojęcia „obywatel”, „obywatel europejski” i "aktywny obywatel"; jak przebiega proces kształtowania pożądanych postaw i oczekiwanych kompetencji. Odnoszą pojęcie aktywnego obywatelstwa do procesów demokratycznych w państwie prawa, kształtowania świadomości uczniów, ich potrzeb aktywnego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu społeczno-kulturowo-politycznym - zarówno na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym, jak i europejskim. Autorki uwzględniają najnowsze badania, literaturę przedmiotu, własne doświadczenia naukowe i dydaktyczne, jak również wyniki zrealizowanego międzynarodowego projektu pt: "Kształtowanie aktywnego obywatelstwa w społeczeństwach post-totalitarnych. Refleksje po 15 latach od rozszerzenia UE".

Active citizenship can be analyzed in the context of lifelong learning during formal, informal and non-formal education. The authors attempt to answer the question of what the concepts of "citizen", "European citizen" and "active citizen" mean; how the process of shaping the desired attitudes and expected competences proceeds. They relate the concept of active citizenship to democratic processes in a state of law, shaping students' awareness, their needs for active and responsible participation in socio-cultural and political life - at local, regional, national and European levels. The authors take into account the latest research, literature on the subject, their own scientific and teaching experiences, as well as the results of the completed international project entitled: "Shaping active citizenship in post-totalitarian societies. Reflections after 15 years of EU enlargement".

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies