Tytuł pozycji:
Evaluating twelve media literacy and digital skills interventions
- Tytuł:
-
Evaluating twelve media literacy and digital skills interventions
- Autorzy:
-
Salmela-Aro, Katariina
Irani, Fatemeh
Kielar, Izabela
Tomczyk, Łukasz
Wilska, Terhi-Anna
Donoso, Verónica
Vissenberg, Joyce
Garmendia, Maialen
Sormanen, Niina
Edisherashvili, Natalia
d'Haenens, Leen
Puusepp, Marit
Hietajärvi, Lauri
Larranaga, Nekane
Tiihonen, Sini
Helsper, Ellen Johanna
Martinez, Diego
Maksniemi, Erika
Martínez, Gemma
Kasemets, Mari-Liis
- Data publikacji:
-
2025-01-06
- Słowa kluczowe:
-
digital skills
projekt międzynarodowy
kompetencje cyfrowe
REMEDIS
international project
kompetencje medialne
media literacy
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
- Linki:
-
https://zenodo.org/records/14603817  Link otwiera się w nowym oknie
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
REMEDIS employed pre- and post-test designs to assess 12 media literacy and digital skills (ML&DS) interventions across six European countries (Belgium, Estonia, Finland, Poland, Spain and the UK). Pre-tests measured sociodemographic data, digital skills, media literacy and expected uses and outcomes. Post-tests, both immediate and delayed, assessed similar metrics to gauge changes resulting from the interventions. Since every intervention and evaluation was unique and different evaluation measures had to be used, this report presents the findings separately for each intervention.