Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Raport dotyczący podnoszenia kompetencji w polskim języku migowym (PJM) nauczycieli pracujących z uczniami z uszkodzonym słuchem

Tytuł:
Raport dotyczący podnoszenia kompetencji w polskim języku migowym (PJM) nauczycieli pracujących z uczniami z uszkodzonym słuchem
Report on improving the competencies in Polish Sign Language (pol. polski język migowy, PJM) of teachers working with students with hearing impairments
Autorzy:
Dunaj, Magdalena
Mostowski, Piotr
Kotowicz, Justyna
Wójcicka, Joanna
Stopińska, Anna
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
surdopedagogika
surdopedagogy
Polish Sign Language (PJM)
uczeń z uszkodzonym słuchem
teacher competencies
polski język migowy (PJM)
student with hearing impairment
kompetencje nauczyciela
Język:
polski
Linki:
https://zpe.gov.pl/b/raport-dotyczacy-podnoszenia-kompetencji-w-polskim-jezyku-migowym-pjm-nauczycieli-pracujacych-z-uczniami-z-uszkodzonym-sluchem/P4HD3G5RC  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Niniejszy materiał jest jednym z produktów zadania z zakresu nauczania dzieci i młodzieży niesłyszących i słabosłyszących. Zadanie to polegało na opracowaniu: 1) ankiety dotyczącej znajomości polskiego języka migowego (PJM) wśród nauczycieli i stosowania go w pracy z dziećmi/uczniami oraz 2) jej wyników, a także 3) analizy rozwiązań międzynarodowych w zakresie kształcenia dzieci i uczniów z uszkodzonym słuchem, uwzględniających model edukacji dwujęzycznej oraz zróżnicowanie ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych, 4) rekomendowanych rozwiązań merytoryczno-organizacyjnych w polskim systemie oświaty w zakresie wykorzystania PJM w kształceniu uczniów uwzględniających model edukacji dwujęzycznej, a także 5) raportu dotyczącego podnoszenia kompetencji nauczycieli pracujących z uczniami z uszkodzonym słuchem. Zadanie zostało zlecone Uniwersytetowi Warszawskiemu przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Kierownik merytoryczny zespołu realizującego zadanie: dr hab. Paweł Rutkowski, prof. ucz., kierownik Pracowni Lingwistyki Migowej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

This material is one of the products of a task related to the education of deaf and hard-of-hearing children and youth. The task involved the development of: 1) a survey on the knowledge of Polish Sign Language (PJM) among teachers and its use in working with children/students, 2) its results, 3) an analysis of international solutions in the education of children and students with hearing impairments, taking into account the bilingual education model and the diversity of their individual educational needs, 4) recommended substantive and organizational solutions in the Polish education system regarding the use of PJM in the education of students, considering the bilingual education model, and 5) a report on improving the competencies of teachers working with students with hearing impairments. The task was commissioned to the University of Warsaw by the Ministry of National Education. The substantive manager of the team implementing the task: Dr. hab. Paweł Rutkowski, prof. ucz., head of the Sign Linguistics Laboratory at the Faculty of Polish Studies, University of Warsaw.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies