Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A collection of good practices for developing health literacy and critical thinking about health

Tytuł:
A collection of good practices for developing health literacy and critical thinking about health
Zbiór dobrych praktyk w zakresie kształtowania kompetencji zdrowotnych i krytycznego myślenia o zdrowiu
Autorzy:
Bała, Małgorzata
Świątkiewicz-Mośny, Maria
Piłat-Kobla, Aleksandra
Ożegalska-Łukasik, Natalia
Prokop-Dorner, Anna
Mandrela, Oliwia
Ślusarczyk, Magdalena
Potysz-Rzyman, Aleksandra
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
health literacy
edukacja zdrowotna
krytyczne myślenie
critical thinking
kompetencje zdrowotne
health education
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://light.project.uj.edu.pl/documents/148652975/0/Materiały+edukacyjne+dla+szkół+-+broszura/da3b3ecc-cfa0-4768-9800-c6f1950edc9f  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The collection of good educational practices was developed as part of the interdisciplinary research project LIGHT, funded by the National Science Centre Poland. It contains teaching inspirations useful for health-related lessons that can be adapted to different educational contexts. The collection is based on a systematic analysis of scientific articles concerning methods of teaching health and ways of teaching critical thinking in 33 countries (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla et al. in press). The ideas in this collection may be useful for teachers of biology, chemistry, physical education, safety education and early childhood education, as well as teachers of foreign languages, computer science, visual arts and other subjects. References to additional materials, educational initiatives and websites are also included in the text.

Oferowany zbiór dobrych praktyk edukacyjnych powstał w ramach interdyscyplinarnego projektu badawczego LIGHT finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Zawiera on inspiracje dydaktyczne przydatne przy prowadzeniu lekcji dotyczących zdrowia, które można dostosować do różnych kontekstów edukacyjnych. Zbiór został oparty na przeprowadzonej systematycznej analizie artykułów naukowych, w których opisano sposoby nauczania o zdrowiu i sposoby uczenia krytycznego myślenia w 33 krajach (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla i in. w druku). Pomysły zawarte w niniejszym zbiorze mogą być przydatne nauczycielom biologii, chemii, wychowania fizycznego, edukacji dla bezpieczeństwa i edukacji wczesnoszkolnej, a także nauczycielom języków obcych, informatyki, plastyki i innych przedmiotów. W tekście zamieszczono również odniesienia do dodatkowych materiałów, inicjatyw edukacyjnych i stron internetowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies