Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multiliteracies : teaching with short stories

Tytuł:
Multiliteracies : teaching with short stories
Multialfabetyzm : nauczanie z wykorzystaniem opowiadań
Autorzy:
Fretschel-Hojarski, Andrzej
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
Roald Dahl
multialfabetyzm
multiliteracies
ESL
short stories
opowiadania
literatura
literature
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
20802358
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Pomimo rozpoznawalnych zalet wykorzystywania dzieł literackich w procesie nauczania języka angielskiego jako obcego nauczyciele stoją przed wyzwaniem nie tylko uwzględnienia kognitywnych i językowych aspektów czytania, ale także podkreślenia społeczno- -kulturowego wymiaru dyskursu tekstowego. Multiliteracies Framework for Language Teaching odpowiada na to wezwanie, badając czytanie jako społecznie umiejscowioną praktykę, podczas której uczniowie wchodzą w interakcje z tekstami i je interpretują, promując w ten sposób świadomość transkulturową i kreatywne konstruowanie znaczeń. W związku z tym opowiadania oferują obiecującą propozycję dydaktyczną ze względu na specyfikę gatunkową i bogatą różnorodność tematyczną. Poniższy artykuł zawiera krótkie wprowadzenie do MFLT i czytanie jako "znaczeniotwórcze" (część I) oraz dwa przykładowe plany lekcji oparte na klasycznym opowiadaniu Roalda Dahla "Człowiek z parasolem" (część II).

Despite the recognizable advantages of exploiting literary works in the ESL classroom, language educators are challenged with not only addressing the cognitive and linguistic aspects of reading, but also emphasizing the sociocultural dimension of textual discourse. The Multiliteracies Framework for Language Teaching responds to this call by exploring reading as a socially situated practice during which learners interact with, analyze, and interpret texts, thereby promoting cross-cultural awareness and creative meaning construction. Towards that end, short stories offer a promising middle ground as textual resources due to their genre-specificity and rich thematic diversity. The following article provides a brief introduction to the MFLT and reading as meaning design (Part I) as well as two sample lesson plans based on Roald Dahl’s classic short story, "The Umbrella Man" (Part II).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies