Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How to invite to development? : on the difficulties of a pplying dialogical evaluation in Polish schools

Tytuł:
How to invite to development? : on the difficulties of a pplying dialogical evaluation in Polish schools
Jak zapraszać do rozwoju? : o trudnościach w stosowaniu ewaluacji dialogicznej w polskich szkołach
Autorzy:
Kołodziejczyk, Joanna
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
research methodology
dialogical evaluation
external evaluation
pedagogical supervision
educational evaluation
ewaluacja zewnętrzna
metodologia badań
barriers in evaluation
nadzór pedagogiczny
internal evaluation
ewaluacja wewnętrzna
ewaluacja dialogiczna
ewaluacja edukacyjna
bariery w ewaluacji
Język:
polski
ISBN, ISSN:
18976557
Linki:
https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/55/1/  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The external and internal evaluations in schools that have been carried out obligatorily since 2009, rise many controversies. Theoreticians and practitioners argue over the concepts, methodologies, research quality, the executors and usefulness. Is evaluation possible today? And what kind of evaluation? The articles discusses the dilemmas connected to applying the concept of dialogical evaluation in education. It deals with some selected barriers in carrying out external evaluation by the pedagogical supervision, the assessment of its usefulness for school’s development, the difficulties located in the concept of dialogical evaluation in cultural context itself and the factors connected to the educational market.

Prowadzone obowiązkowo od 2009 roku ewaluacje zewnętrzne i wewnętrzne w szkołach budzą wiele kontrowersji. Toczą się spory teoretyków i praktyków o koncepcje, metodologie, jakość badań, ich wykonawców, przydatność. Czy i jaka ewaluacja edukacyjna jest możliwa dzisiaj? W artykule przedstawiono dylematy związane z wykorzystaniem koncepcji ewaluacji dialogicznej w oświacie. Skoncentrowano się na wybranych barierach dotyczących prowadzenia ewaluacji zewnętrznej przez nadzór pedagogiczny, ocenie jej przydatności do rozwoju szkoły, trudnościach ulokowanych w samej koncepcji ewaluacji dialogicznej w kontekście kulturowym oraz czynnikach związanych z rynkiem edukacyjnym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies