Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ethica sive scientia morum. Philosophia moralis seu Ethica

Tytuł:
Ethica sive scientia morum. Philosophia moralis seu Ethica
Ethics or the science of morals. Moral philosophy or ethics
Autorzy:
Kyrychok, Oleksandr
Fediai, Mykola
Babenko, Bogdan
Stratii, Yaroslava
Huber, Steffen
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
Akademia Kijowsko-Mohylańska
Ukraine
Ukraina
filozofia
philosophy
ethics
etyka
Kyiv Mohylan Academy
Język:
łaciński
ISBN, ISSN:
9788368194197
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://sublupa.pl/polonica-philosophica-orientalia/  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Książka
The lectures on ethics delivered at the Kyiv-Mohyla Academy in the 18th century offer many observations on the place of this alma mater on the map of Europe. The first surviving ethics course, from 1708, was given by the 30-year-old Theophan Prokopovich, later a supporter of Peter I, an influential Orthodox politician in Russia and a theorist of sacralised absolute power. With his selection of diverse inspirations, the young Kyiv professor demonstrates an in-depth knowledge of Western European discourses. The present edition makes use for the first time of a course given by Gregory Koniski (1747-1749), which preserves important sections of Prokopovich's course. Western European material also forms the basis of the course given by Michael Kozaczynski in 1740. This edition reconstructs his strategy of combining sections from three 17th-century French textbooks.

Wykłady etyczne wygłoszone w osiemnastowiecznej Akademii Kijowsko-Mohylańskiej pozwalają na wiele obserwacji dotyczących miejsca tej Alma Mater na mapie Europie. Pierwszy zachowany kurs etyki z 1708 r. pochodzi od około 30-letniego Teofana Prokopowicza, późniejszego stronnika Piotra I, wpływowego polityka cerkiewnego w Rosji i teoretyka zsakralizowanej władzy absolutnej. Młody kijowski profesor swoim doborem różnorodnych inspiracji dowodzi dogłębnej znajomości dyskursów zachodnioeuropejskich. W niniejszym wydaniu po raz pierwszy wykorzystano wykład Gregoriego Koniskiego (1747-1749), w którym zachowały się istotne fragmenty kursu Prokopowicza. Zachodnioeuropejski materiał składa się również na kurs, który wygłosił Michael Kozaczynski w 1740 r. Niniejsze wydanie dokumentuje jego strategię scalania poszczególnych motywów z trzech siedemnastowiecznych podręczników francuskich.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies