Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The use of media for educating the intellectually disabled : for and against

Tytuł:
The use of media for educating the intellectually disabled : for and against
Autorzy:
Pietrzak, Małgorzata
Sobocha, Ewelina
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
sensory classes
nauczanie mieszane
edukacja
education
ICT
TIK
intellectual disabilities
nauczanie sensoryczne
nauczanie multimedialne
niepełnosprawność intelektualna
blended-learning
multimedia classes
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
20837267
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://bioannales.up.krakow.pl/issue/view/360/41  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Celem pracy było poznanie możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno komunikacyjnych w procesie kształcenia osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Obserwowano intensywność zaangażowania, długość koncentracji na zadaniu, stopień samodzielności, pomysłowość oraz relacje interpersonalne grupy uczniów szkoły specjalnej ze studentami Uniwersytetu Jagiellońskiego. W edukacji zastosowano trzy modele organizacji zajęć: z wykorzystaniem multimediów, wielozmysłowego poznawania świata oraz blended learning (praktyczne zajęcia z wykorzystaniem TIK).

The aim of the study was to explore the possibilities of using advanced information and communication technologies in the process of educating individuals from moderate to profound levels of intellectual impairment. In the process of education three patterns for organising classes were applied: with the use of multimedia, multi-sensory perception of the world and blended learning. The study was conducted with the participation of middle school students with moderate and severe ID from the Special School for Children with Disabilities. Co-participants in the study were students of the methodology course from the Jagiellonian University. We observed intensity of engagement, length of concentration on a task, degree of autonomy, ingenuity and interpersonal relations. We found that the diversity of syllabus and technical solutions stimulates and motivates students to take the initiative to become engaged in activities in class, it reinforces their concentration on a task, and it engages them in an activity, resulting in a visible increase in motivation to learn. The assortment of equipment and software dedicated to the intellectually disabled is not able to replace learning and acquiring new skills through practical activities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies