Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacyjne uwarunkowania rozwoju regionalnego : w świele badań wsi Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego

Tytuł:
Edukacyjne uwarunkowania rozwoju regionalnego : w świele badań wsi Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego
Educational conditions of regional development
Autorzy:
Hajduk, Łukasz
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
edukacja
rozwój lokalny
społeczeństwo obywatelskie
regional development
education
edukacyjne uwarunkowania rozwoju regionalnego
rozwój regionalny
social development
rozwój społeczny
rural community
społeczność wiejska
samorząd lokalny
Język:
polski
Prawa:
Dozwolony użytek utworów chronionych
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/5613  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Książka
In the book after the title, the author tries to characterize nowadays educational process which reinforces regional development of rural community. Dissertation consists of the theoretical part, the methodology part, and the research part. In the theoretical part the author shows history of education in villages and issues related to regional development. Those theoretical bases allow to move to the research part, where the author tries to answer to problems of the dissertation. The main problem – "What are educational conditions of regional development of rural community?" – is complemented by specific problems connected to: social and economic development of rural community, widely understood education, strategies of development, EU funds and Internet development, good practices. Presented contents emphasize how visible rural development is. Nowadays this development is mainly economic. If we want social development to be a living process, rural societies need more changes in education – not only the "school education", but widely understood, continuous, lifelong learning. Basing on the analysis of research results the author formulates concrete postulates for local governments. Those postulates are concerned about the reinforcement of educational initiatives in villages and thus regional development. Much of the text in the book is devoted to the leader’s role. According to the author, the existence of leaders is often a basic condition for social development of villages.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies