Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internacjonalizacja jako czynnik konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Tytuł:
Internacjonalizacja jako czynnik konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Internationalization as a factor of competitiveness of small and medium enterprises in Poland
Autorzy:
Janas, Mateusz
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
internacjonalizacja
internationalization
konkurencyjność
emancipation of an enterprise to new markets
sektor MŚP
competitiveness
sector SME
emancypacja zagraniczna
Język:
polski
ISBN, ISSN:
22992383
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 Polska
Linki:
http://www.doktoranci.uj.edu.pl/documents/1167150/0/ZN+Spol+20_1_2018/4ef95e1c-f115-472f-886b-2c6d6b724992#page=83  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Nowadays, internationalization is the main factor of social and economic development. Due to the increase of the expectances of customers and growing competition of enterprises, economic entities of SME sector are forced to undertake processes, aim of which is to internationalize economic operations. Foreign emancipation of an enterprise to new markets means many benefits, e. g. it allows the enterprises to use new production technologies, expand the market, as well as it enables the enterprises to follow the increasing demand among customers. Therefore, it is crucial for SMEs to undertake operations that are associated with internationalization more often. Considering the low level of foreign emancipation among enterprises of Polish SME sector, internationalization should guide them in their development.

Internacjonalizacja współcześnie stanowi istotny czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego. Wzrost oczekiwań klientów i nasilająca się konkurencja przedsiębiorstw powodują, iż podmioty gospodarcze należące do sektora MŚP są zmuszone podejmować procesy umiędzynarodowienia działań gospodarczych. Emancypacja zagraniczna przedsiębiorstwa przynosi wiele korzyści, m.in. pozwala na kierowanie produktów i usług do szerszego grona odbiorców, wpływa na zastosowanie nowej technologii produkcji, rozszerzanie rynków zbytu, a także daje możliwość "nadążania" za coraz bardziej wygórowanymi wymaganiami klientów. Ważne jest zatem, aby przedsiębiorstwa sektora MŚP podejmowały częściej działania związane z internacjonalizacją, co w szczególności winno przyświecać aktywności rozwojowej MŚP w Polsce z uwagi na stosunkowo niski poziom ich emancypacji na rynkach zagranicznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies