Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Towards a transcultural pedagogy and education

Tytuł:
Towards a transcultural pedagogy and education
Autorzy:
Bylica, Jacek
Data publikacji:
2019
Wydawca:
"Ss. Cyril and Methodius" University in Skopje Institute for sociological, political and juridical research
Słowa kluczowe:
transkulturing
perspektywa archeologiczna
transculturing
transkulturowość
archaeological perspective
transculturality
multimodal learning
pedagogika
multimodalne uczenie się
pedagogy
Język:
angielski
Linki:
http://isppi.ukim.edu.mk/images/CHALLENGES%20OF%20CONTEMPORARY%20SOCIETY%20II_CELOSNO.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The idea of transculturality was introduced on European level by German philosopher and art historian, Wolfgang Welsch (Welsch, 1999). It was the response to already existing concepts of multi- and interculturality, which are understood as excessively static. Multiculturality implies harmonious coexistence of differing cultural or ethnic groups in a given society (e. g. Cashmore et al., 1994; Nikitorowicz, 2009). Interculturality, although promises dialogue and exchange between the cultures, alike multiculturality comes from the traditional, close to Herderian one, approach to culture as a whole. These concepts, according to Welsch and other authors (e. g. Misiejuk, 2011), create and sustain barriers between different cultures, recognizing cultures as its foundation. Transculturality breaks with such separatist, rival understanding of the cultures in which social effect is usually appropriation of cultural heritage and conflict of traditions. In place of comprehensive cultures idea it introduces the model of culture networks (Welsch, 1998). Thus, transculturality does not imply, the relationship between cultural unities. It is the individual network elements that mutually merge. The result of it is the process of culture hybridization during which the content of other cultures becomes an elements of a given culture, creating a new kind of cultural quality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies