Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Meetings at the table : the dining room as film metaphor of contestation

Tytuł:
Meetings at the table : the dining room as film metaphor of contestation
Spotkania przy stole : jadalnia jako filmowa metafora kontestacji
Autorzy:
Zielińska, Dominika
Data publikacji:
2017
Wydawca:
AT Wydawnictwo
Słowa kluczowe:
konsumpcjonizm
kontestacja
Marco Bellocchio
Marco Ferreri
Luis Buñuel
contestation
consumerism
Pier Paolo Pasolini
sixties
lata sześćdziesiąte
dadaism
Pier Paolo Pasolini,
dadaizm
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/pl/legalcode
Linki:
http://www.maska.psc.uj.edu.pl/documents/40768330/74389805/Kulturowe_e-wyd.pdf/723d2455-6259-4527-a7ff-ef29adedb7d9  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy przyglądam się metaforze jadalni w kinie włoskiej i hiszpańskiej kontestacji lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Proponuję analogię między działalnością kontestatorów a awangardystów z pierwszej połowy XX wieku. Na wybranych przykładach filmowych charakteryzuję ich twórczość przez pryzmat stosunku do współczesnej im rzeczywistości. Przedstawiam w jaki sposób ich filmy - a w szczególności zajmująca mnie metafora jadalni - odzwierciedla ich niechęć i buntowniczą postawę. Przedstawiam także ową metaforę jako wyraz po pierwsze - rewidowania przez kontestatorów kulturowych znaczeń, po drugie - ostrej krytyki burżuazyjnego społeczeństwa konsumpcyjnego.

In this thesis I focus on metaphor of a dining room in italian and spanish cinema of the sixties and seventies. I propose an analogy between the activity of representatives of contestation and vanguard artists from the first half of the 20th century. Using selected examples I characterize their work and their relation to the reality. I characterize the way in which way their films - and especially the discussed metaphor of a dining room - reveals their aversion and rebellious attitude. I also present this metaphor, firstly as an expression of reassessing cultural meanings by the representatives of contestation, secondly as harsh criticism of the bourgeois consumer society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies