Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cooperation of Polish educational leaders with healthcare sector for students comprehensive development

Tytuł:
Cooperation of Polish educational leaders with healthcare sector for students comprehensive development
Autorzy:
Freund, Bożena
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Jagiellonian University Institute of Public Affairs
Słowa kluczowe:
educational leadership
healthcare sector in Poland
social development
Język:
angielski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
http://www.isp.uj.edu.pl/documents/2103800/7252370/LEADING+AND+MANAGING+FOR+DEVELOPMENT/a022d7e8-afca-4428-a741-67976404f46d  Link otwiera się w nowym oknie
http://www.isp.uj.edu.pl/monografie  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The school’s mission should be not only to educate, but also to shape attitudes within the scope of widely understood development - in individual, organisational and social dimension. It is worth mentioning that health is one of the basic elements of human development. It is essential not only in the biological sense, but it also has a significant impact on holistic, individual human development, as well as on his organisational and social operation - this is why health education is so important. A well-designed program of health education requires cooperation of educational leaders with healthcare sector, whereas the potential of such cooperation in Poland does not seem to have been fully discovered yet. Therefore, the aim of the study was to seek the views and attitudes of principals of Polish schools as regards cooperation with healthcare sector within the scope of health education. In order to achieve the intended result, I applied the qualitative methods, conducting standardized, partially structured, indepth interviews with principals of Polish schools. The analysed study results not only helped in describing the present situation, but above all allowed to develop recommendations for both educational sector and healthcare sector within the scope of cooperation, in favour of comprehensive student’s development.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies