Tytuł pozycji:
Designing games as a base of e-sport
Although there are differences between traditional sport and e-sport in both types of activity
participants are focused on competition between each other, and electronic sport meets
the requirements set for traditional sport. Game design, in which the player is the center of
attention, is an important aspect of the functioning of e-sport. An important design mistake
may be focusing on the game itself not on the recipient’s experiences. The aim of the article is
to present elements of game design in the context of e-sport.
Chociaż istnieją różnice pomiędzy sportem tradycyjnym i e-sportem, w obydwu typach ak
-
tywności uczestnicy nastawieni są na rywalizację między sobą, a sport elektroniczny spełnia
wymogi stawiane przed sportem tradycyjnym. Projektowanie gier, w którym gracz znajduje
się w centrum uwagi, stanowi ważny aspekt funkcjonowania e-sportu. Istotnym błędem pro
-
jektowania może być skupienie się na samej grze, a nie na doświadczeniach jej odbiorcy. Celem
artykułu jest przedstawienie elementów projektowania gier w kontekście e-sportu.