Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Geneza koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu według wybranych doktryn religijnych

Tytuł:
Geneza koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu według wybranych doktryn religijnych
The genesis of the concept of social business responsibility according to selected religious doctrines
Autorzy:
Idasiak, Małgorzata
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddział w Częstochowie
Słowa kluczowe:
zarządzanie
ethics
morality
corporate social responsibility
religion
management
społeczna odpowiedzialność biznesu
religia
moralność
etyka
Język:
polski
Prawa:
Licencja Open Access BJ
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/oa_bj/licencja_oa_bj_v1.pdf
Linki:
http://bluewaterfall.pl/pte/fileLibraries/pracePDF/WPE_mtaegwar_11_13_12_2017.pdf#page=167  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Great monotheistic religions have shaped the moral attitudes of humanity from the beginning of time. In addition to ethical issues, they also influenced the perception of the ethos of work, management or respect for the natural environment. The developed patterns of behavior, due to the spread of tradition and belief, also reached non-believers, focusing their attention on important moral problems. Hence the thesis made in the article that economic activity may be subject to ethical determinants resulting from the teachings of selected religious doctrines and to continue to influence the better implementation of the concept of Corporate Social Responsibility postulated in the 21st century.

Wielkie religie monoteistyczne od zarania dziejów kształtowały moralne postawy człowieczeństwa. Oprócz etycznych kwestii wpływały także na postrzeganie etosu pracy, gospodarowania czy poszanowania środowiska naturalnego. Wypracowane wzorce postępowania, za sprawą rozprzestrzeniania się tradycji i wierzeń docierały także do jednostek niewierzących, skupiając ich uwagę na ważnych problemach natury moralnej. Stąd podjęta w artykule teza, iż działalności gospodarcza może ulec etycznym uwarunkowaniom wynikającym z nauk wybranych doktryn religijnych i w dalszym ciągu wpływać na lepszą implementację postulowanej w XXI wieku koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies