Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Transactional quality factor and agility of transactions as indicators of transactional capabilities for organizations

Tytuł:
Transactional quality factor and agility of transactions as indicators of transactional capabilities for organizations
Dobroć i zwinność wymiany, jako wskaźniki zdolności transakcyjnej organizacji
Autorzy:
Sierpiński, Artur
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddział w Częstochowie
Słowa kluczowe:
kanały płatności
transactional costs
instant payments
transactional agility factor
zdolność transakcyjna
dobroć transakcji
fin-tech systems
transactional quality factor
koszty transakcyjne
systemy finansowo technologiczne
płatności natychmiastowe
zwinność transakcji
payment channels
transactional capability
Język:
polski
Prawa:
Licencja Open Access BJ
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/oa_bj/licencja_oa_bj_v1.pdf
Linki:
http://bluewaterfall.pl/pte/fileLibraries/pracePDF/WPE_mtaegwar_11_13_12_2017.pdf#page=107  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wymiana wartości między organizacjami może zachodzić bezpośrednio lub przy pomocy organizacji pośredniczących (banki, przedsiębiorstwa finansowe). Parametry systemów technicznych umożliwiających transakcje są dla podmiotów wymiany często niedostępne, skutkiem, czego organizacje ponoszą koszty finansowe i narzuty czasowe zoptymalizowane dla dostawców usług pośredniczących a nie dla ich odbiorców. W artykule zreferowano badanie oferty organizacji pośredniczących w transakcjach na rynku polskim i zaproponowano syntetyczne wskaźniki dobroci transakcyjnej Qtr i zwinności transakcyjnej Ztr za pomocą, których można ocenić kanały płatności pod kątem minimalizacji kosztów finansowych i narzutów czasowych ponoszonych przez kontrahentów.

Exchange of value between organisations occures directly or with aid of the intermediary organisations (banks, financial organisations). Technical data for the transactional systems are often unavailable for the counterparts of exchange. In result, organisations carry transactional fees and waste processing time as optimalization of the proces is made for the intermediary and not for the user. Paper refers the research on the offerings for transactional services on polish market. The outcome of the research is the proposal of performance indicators for transaction channels - Quality Factor (Qtr)and Agility Factor Ztr. Both factors are meant to evaluate transaction channels and eventually help managers to choose those of the lowest financial cost and minimal transaction time waste, that burden the transactional capabilites of organizations they manage.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies