Tytuł pozycji:
Marketing tools supporting culture within the corporate social responsibility framework
The paper focuses on corporate social responsibility (CSR), as well as it classifies marketing tools that can be implemented by enterprises to support culture-related projects within the corporate social responsibility framework. The notion of corporate social responsibility is a subtle form of corporate marketing communication. In addition, corporate social responsibility as a non-invasive communication tool can be effectively
implemented in different enterprises, regardless of their industry. The paper reviews the following marketing tools that can be adopted by enterprises as their socially responsible activity in order to support culture, that is, sponsorship, cause-related marketing, and cause branding.
Autorka artykułu koncentruje się na sferze społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (corporate social responsibility - CSR) oraz wyróżnia w jej ramach narzędzia marketingowe, które mogą wdrażać przedsiębiorstwa w celu wspierania kultury. Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw stanowi subtelną formę komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, a jako instrument o nieinwazyjnym charakterze przekazu może być efektywnie wdrażana w przedsiębiorstwach reprezentujących różne branże. W artykule omówiono następujące marketingowe
narzędzia wspierania projektów w sferze kultury, które są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w ramach działalności społecznie odpowiedzialnej: marketing zaangażowany społecznie (cause-related marketing – CRM), cause branding, sponsoring.