Tytuł pozycji:
Niekomercyjne komunikowanie się : rola promocji kultury na profesjonalnych konferencjach
The needs of modern scientific libraries inflect them to move away from dealing with cultural and artistic contents. In order to counterbalance this unfavorable phenomenon, it may be recommended to include this kind of themes into the programs of professional scientific conferences and to present them in a form of non-commercial, additional attractions. The case study of the international conferences organized by the Institute of Information and Library Science of the Jagiellonian University demonstrates the value of completing LIS symposia with special events conveying a wide range of contents related to the editorial art and business, bibliophilism, and promoting the university.
Potrzeby współczesnych bibliotek naukowych powodują oddalenie się od treści kulturalno-artystycznych. Dla zrównoważenia tego niekorzystnego zjawiska, można zalecić wprowadzanie tego typu tematyki na naukowych profesjonalnych konferencjach w formie niekomercyjnych, dodatkowych atrakcji. Case study międzynarodowych konferencji Instytutu INiB UJ pokazuje walory uzupełniania specjalistycznych konferencji informacyjno-bibliotekoznawczych treściami wydawniczymi, bibliofilskimi oraz promującymi jednostkę akademicką.