Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teoretyczne uzasadnienia edukacji zróżnicowanej ze względu na płeć

Tytuł:
Teoretyczne uzasadnienia edukacji zróżnicowanej ze względu na płeć
Theoretical bases of single-sex education
Autorzy:
Mazelanik, Robert
Koniewski, Maciej
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
sociology of education
koedukacja
single-sex education
coeducation
edukacja zróżnicowana ze względu na płeć
socjologia edukacji
badania edukacyjne
educational research
evidence-based policy
polityka oparta na dowodach
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://www.edukacja.ibe.edu.pl/pl/archiwum/85-2018/nr-1-144-2018  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dlaczego można się spodziewać, że edukacja zróżnicowana ze względu na płeć może przynosić lepsze efekty kształcenia niż koedukacja? W artykule przedstawiono uzasadnienia teoretyczne i nieliczne próby weryfikacji mechanizmów oddziaływania edukacji prowadzonej w grupach jednorodnych płciowo na wyniki uczniów. Tekst uzupełnia literaturę przedmiotu, która do tej pory ogniskowała się na próbach dostarczenia jednoznacznych rozstrzygnięć na korzyść jednorodnej lub mieszanej płciowo formy organizacji nauczania.

Why could we expect that single-sex education may lead to better educational results than coeducation? The article presents the available theoretical justifications for single-sex education along with the rare attempts of their empirical validation. Such a description fills a gap in the literature on this topic, which has so far mainly focused on reporting effects to support claims about the advantages of one over the other form of schooling, while missing an exploration of the mechanisms of how a single- or mixed-sex learning environment may inf luence academic achievement as well as other school outcomes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies